alice aldama

CINTAILAH PENCIPTAMU SEBELUM KAMU MENCINTAI YANG LAIN
SESUNGGUHNYA I LOVE ALLAH

Monday 1 April 2013

AKU TAK BODOH

assalamualaikum .

fuhhhhhhhhhhh ! tiup sikit habuk banyak . hehe . lama sudah tidak update ini blog . nasib baik ingat lagi password . huhu . alhamdulilah , elis masih lagi bernyawa . anda bagaimana ? hihi .

tiba2 terasa nak update . da lama da rasa nak update , tapi rickie2 je nak citer pasal ape kan . then , tonight elis sudah punya topik mawu cerita . then agak kebizian dengan kerja la uolls . letih bena la . sebulan lagi . sokay elis sokay :D

alkisah , hari isnin cuti kan . bangun awal *awal sangat la . then duduk je rumah basuh baju, lipat kain , masak *okay i masak ea . tak tipu yg ni ! petang pulak , hujan selebat lebatnye . tenga2 on9 , mata mcm ade yg bertenggek pulak suro tido . ha ape lagi . sampai paris sudah la . agak berjam jugak la lelap mata ni . bangun2 lapa , tu la salah satu masalah . lapa memanjang .

malam ? lagi tak tawu nak buat ape . on9 lagi la . wlwpown hati sedih pilu teramat malam ni , cuba2 la menghappy kan diri :'( *untuk awak tu yg buat saya sedih malam ni , watever it is , i will love you ! cehh sempat lagi nak tuju2 ucapan .

tenga2 guling mengenang nasib , akak 2 owg ni *kak nabila n kak syira* bosan jugak tak tawu nak buat ape . ape lagi , on lappy , cari movie . then pasang la movie AKU TAK BODOH  . mesti tawu kan ? lama dah citer ni . yg pelakon hendsome gila bapak tu . sape entah nama dia tak engat . yg aku tawu dia hensem gileeeeeeeeee kot . huhu . adoh cair .

btw , elis nak share , citer ni tajuk macam tak senonoh . ade negative words kat situ kan ? but , omputih kata , dont judge a book by its cover . tak gituh ? haha . tengok dulu . memang tak rugi sape tengok weh . harap je title hampeh , tapi isi ceriter bernas sesangat uolls .

cerita mengisahkan kekeluargaan , persahabatan , remaja , ish macam2 la . macam sesuai je kalaw ditengok tuh . then , untuk kakak2 abang2 yg dah ade family , n bakal ade family , u must watch this movie for many times . banyak sangat dia bagi pengajaran kat kita taw . especially , how u treat your children n how u guide your family .

so ? how how how ? tengok sendiri la . nak citer sume x larat pulak nak menaip . btw , boyfren aku yg hensem gileee berlakon dlm citer tu nama dia shamsudin , kwn baik dgn roy . din ni owg miskin , roy ni kaya . both of him kurang perhatian dari family . macam2 benda jahat dowg buat , pengaruh rakan . nak salahkan sape ekk ? think for yourself  XD

tapi dalam movie ni , paling aku suka la kan , bila roy update dlm blog dy , *family sendiri tak pernah amek tawu hal aku . nama je family . duduk je serumah . family sebenar aku adalah shamsudin . dia la yg ade time susah senang aku . bagi semangat dekat aku . selalu sokong ape aku buat* nah amek kaw . kalaw aku jadi parents si roy ni , melalak berguling la aku weh .

actually , parents la owg paling dekat ngn anak . tapi kenapa anak lebih memilih untuk dekat dengan kawan ? of cos sebab kawan la selalu support dy , selalu puji dy , everything la . tapi parents ? fikir sendiri la . tak semua tapi kebanyakan . so , as a parents . what must u do to attract your own child ? helooo anak sendiri la , darah daging sendiri , bukan anak owg lain . kaw mesti tawu everything about them . then how could kawan yg baru bape hari dy kenal bole tawu more than u ?

aku ni citer mcm ade anak pulak da kan ? hehe . yes i still not married n of cos i dun have a child , but this is my preparation . aku taknak la nanti anak aku jadi tak elok . then aku n future husband aku la yg akan melakar kain putih bersih tu nanti . anak2 ni duplicate terbaik ibu bapa dia . to my future kids , dont worry baby , ibu n abi akan pastikan kamu jadi anak soleh solehah , segala yg terbaik akan kami beri okay honey ? amin :)

i think , sebelum jadi seorang ibu or ayah , better we should go for parenting skill la . preparation la kan . so kita tawu ape kita kena buat nanti . ilmu tu kena ada . then kena rajin2 la cari buku kan . okay elis , u must do it !

hmm penat da bebel . but ape yg elis tulis kat atas ni , ape yg elis dah belajar . alhamdulilah , di usia muda 20 thn ni , aku da banyak terdedah dengan skill for my future . bersyukur sangat . at least , aku dah tawu serba sedikit how to build my future . insha Allah , tuhan permudahkan . amin amin :)

so , hargailah keluarga anda , especially your mom and dad . fikir lah terlalu banyak pengorbanan mereka . what goes around comes around *eh betol ke ? kalaw uolls taknak anak2 uolls buat jahat , then uolls jangan buat jugak . bila da jadi ibu ayah nanti , baru faham kot . maybe .


then , hargai jugak friendship anda . kawan kena pilih . ade yang nak tengok kita bahagia . tapi ada jugak yang nak tengok kita sengsara . so its all on your hand to choose .

sekian tazkirah pagi2 buta . eh sebelum terlupa , jangan ada yg terasa pulak ea . ni pendapat cik elis sahaja . takde kena mengena dengan sesiapa . maaf maaf .

so terima kasih kerana membaca . selamat berjuang . XOXO

notes :
#syg i miss u . dont leave me :(
#chibi saya tengok cerita tu teringat kat awak . syg awak taw .
#mama abah , kakak sayang kamu . muahhhhh !

TAMAT .

No comments:

Post a Comment